Igazgatói köszöntő
„Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon,
még ha megöregszik, akkor sem tér el attól.”
(Példabeszédek 22,6)
A Bolyai János Református Általános Iskola Pedagógiai Programjának vezérigéje kitűnően megfogalmazza, hogy iskolánk a teljes ember nevelésére hivatott. A teljes ember kifejezés magába foglalja azt, hogy az ember testből és lélekből áll. Feladatunk tehát úgy nevelni a ránk bízott gyermekeket, hogy testileg-lelkileg egészségesek legyenek. Közvetve vagy közvetlenül, minden tevékenységünkkel ezt kell elősegítenünk. Mindezt a közösségben, a közösség által kívánjuk elérni. Ezért célunk többek között az iskolai formális közösségek fejlesztése. Az elsődleges pedagógiai alapelvünk a gyermekközpontúság. Hisszük és valljuk, hogy a gyermeknek az iskolában is gyermeknek kell maradnia. Fontosnak tartjuk, hogy játékosan tapasztalják meg a körülöttük lévő világot oly módon, hogy közben legyen lehetőségük megtanulni a demokratikus magatartásformákat.
Az iskola feladata, hogy segítse a gyermeket abban, hogy megszerezze azt a tudást, amellyel az intézményből kikerülve képes lesz érvényesülni és be tud illeszkedni a társadalomba. Művelt, szabad és gazdag személyiségű, boldogságra képes gyerekek nevelésére törekszünk, akik felnőttként képesek felelősségteljes döntések meghozatalára aszerint, hogy Isten milyen talentumukkal ajándékozta meg őket.
A gyermekek adottságai és fejlődési üteme eltérő, ezért a megtanítandó tartalmat és módszert személyre szabottan igyekszünk megválasztani. Minden tanulónak éreznie kell, hogy pozitív szerepe van a közösségben, ezért törekszünk a színes, sokoldalú iskolai élet biztosítására, a játékot, a közös élményeket nyújtó rendezvények szervezésére. Az iskolai nevelés révén erősítjük a társas kapcsolatokat és olyan alapkompetenciákat adunk át, melyek az érzelmi fejlődéshez, szociális érzékenységhez, az érzelmi intelligenciához, életvezetési- és pénzügyi ismeretekhez elengedhetetlenek. Széleskörű lehetőséget biztosítunk arra, hogy a szülők aktívan részt vehessenek az iskola életében, működésében; bizalommal hozzák intézményünkbe gyermekeiket, mi pedig partnerként tekintünk rájuk, hogy a gyermekeket együtt még eredményesebben nevelhessük.
Kiemelten fontosnak tartjuk a matematika, a digitális kultúra és az idegen nyelv oktatásának magas színvonalon tartását, a nívócsoportos bontásokban való tanítást.
Az a feladatunk az iskolában, hogy imádsággal, egy kedves mosollyal, a másik iránti tisztelettel kiterjesszük a gyermekek szívében a szeretetet. Iskolánkban személyes példánkkal is olyan gyermekeket nevelünk, akik hittel a szívükben könnyebben tudják majd megoldani az élet nehézségeit, és a nehézségek által megerősödve lesznek majd képesek eredményes és boldog életet élni.
Cserti-Czuppon Anita
igazgató